מהו התהליך של נסיגת חניכיים?

התהליך שבו שולי רקמת החניכיים המקיפה את השיניים נשחקים, או נמשכים לאחור, וחושפים יותר מהשן או משורש השן . כאשר מתרחשת נסיגת חניכיים נוצרים "כיסים" או פערים בין השיניים לקו החניכיים, מה שמקל על הצטברות חיידקים הגורמים למחלות. אם לא מטפלים בהם, הרקמות התומכות ומבני העצם של השיניים עלולים להיפגע קשות, ובסופו של דבר לגרום לאובדן שיניים.

רוב האנשים לא יודעים שיש להם נסיגת חניכיים מכיוון שהוא מתרחש בהדרגה. הסימן הראשון לנסיגת חניכיים הוא בדרך כלל רגישות בשיניים, או שתבחין ששן נראית ארוכה מהרגיל. בדרך כלל, ניתן להרגיש חריץ ליד קו החניכיים.

נסיגת חניכיים הוא לא משהו שאתה רוצה להתעלם ממנו.

 אם אתה חושב שהחניכיים שלך נסוגים, קבע פגישה עם רופא השיניים שלך. ישנם טיפולים שיכולים לתקן את החניכיים ולמנוע נזק נוסף.

 

טיפול במרפאתו של ד"ר אופיר זהבי בחניכיים נסוגים

 

יתכן ויהיה ניתן לטפל בנסיגת חניכיים קלה על ידי רופא השיניים על ידי ניקוי עמוק של האזור הפגוע. במהלך הניקוי העמוק – הנקרא גם הקצעת שורשים – רובד ואבנית שהצטברו על השיניים ומשטחי השורש מתחת לקו החניכיים מוסרים בקפידה ואזור השורש החשוף מוחלק כדי להקשות על חיידקים לצרף את עצמו. ניתן גם לתת אנטיביוטיקה כדי להיפטר מכל חיידק מזיק שנותר.

לטיפול בנסיגת חניכיים במרפאתו של ד"ר אופיר זהבי בחניכיים נסוגים פנה אלינו עוד היום

 

אם לא ניתן לטפל בנסיגת החניכיים בניקוי עמוק בגלל אובדן עודף של עצמות וכיסים עמוקים מדי, יתכן ויהיה צורך בניתוח חניכיים לתיקון הנזקים הנגרמים כתוצאה ממיתון חניכיים. טיפול במרפאתו של ד"ר אופיר זהבי בחניכיים נסוגים כולל גם אופציות כאלה.