קרדיט תמונה FREEPIK

עיצוב קמעונאי או עיצוב חנויות הוא דיסציפלינה יצירתית ומסחרית המשלבת מספר תחומי התמחות שונים יחד, במטרה לעיצוב ובניית שטחים מסחריים. עיצוב חנויות הוא בעיקר עיסוק מיוחד של אדריכלות ועיצוב פנים, אולם הוא משלב גם אלמנטים של עיצוב תעשייתי, עיצוב גרפי, ארגונומיה ופרסום. עיצוב חנויות היא נישה מאוד מיוחדת, בשל הדרישות הרבות המוטלות על בעלי חנויות ומרכזים מסחריים. מכיוון שהמטרה העיקרית של שטחי מסחר היא מלאי ומכירת מוצר לצרכנים, יש לעצב את החללים בצורה שתקדם חווית קניה מהנה ונטולת טרחה עבור הצרכן. עיצוב חנויות הינה פרקטיקה מיוחדת שעוזרת לעסק שלכם לצמוח.

עיצוב חלל החנות

החלל של החנות שלכם חייב להיות מותאם במיוחד, לסוג המוצר הנמכר באותו החלל. לדוגמה, חנות ספרים דורשת יחידות מדפים גדולות ורבות, על מנת שיוכלו להכיל מוצרים קטנים שניתן לסדר בצורה קטגורית. בעוד שחנות בגדים דורשת שטח פתוח יותר כדי להציג את המוצר במלואו. חללי קמעונאות, במיוחד כשהם מהווים חלק מרשת קמעונאית, חייבים להיות מתוכננים גם כך שימשכו אנשים לחלל כדי לערוך קניות. חלון הראווה חייב לשמש שלט חוצות לחנות, ולעתים קרובות מעצבים משתמשים בחלונות תצוגה גדולים, המאפשרים לקונים לראות את החלל ואת המוצר שבתוכו. במקרה של רשת קמעונאית, יש לאחד את החללים הבודדים בעיצובם על מנת למצות את פוטנציאל הלקוחות שלהם. עיצוב חנויות שמתבצע באופן חכם, יוכל למנף את החלל שברשותכם לחוויית קנייה מהנה, יעילה ומהירה.

אלמנטים דקורטיביים חשובים בעיצוב חנויות

בזכות ההבנה של האבולוציה של עיצוב חנויות, והשפעתו על הפרודוקטיביות, נקבעה סדרה של מהלכים סטנדרטיים בטכניקות ובאיכויות העיצוב. סטנדרטים שנעים בין שינויים לפרספקטיבה של מבנה החלל, כניסות, מערכות מחזוריות, איכויות אטמוספריות (אור וקול) וחומריות.
כמו כן, חשוב להכיר בכך שחלל החנות שלכם חייב לשלב מאפיינים קבועים ולא קבועים, המאפשרים לו להשתנות ככל שצורכי הצרכן והסחורה משתנים. מבנה שטחי המסחר יוצר את האילוצים של העיצוב הכולל; לעתים קרובות החללים כבר קיימים, והיו להם שימושים קודמים רבים. בשלב זה יש לקבוע את הלוגיסטיקה, מאפיינים מבניים כמו עמודים, גרמי מדרגות, גובה תקרה, חלונות ושאר מתקנים לעת מצב חירום. כולם חייבים להילקח בחשבון בתכנון הסופי. בחנויות אתם חייבים לנצל מאה אחוז מהשטח. למשל תכנון מבנה של הקומה, יוצר את המחזור, אשר לאחר מכן שולטת ישירות בכיוון זרימת התנועה בחנות. בהתבסס על הפסיכולוגיה הנלמדת של דפוס תנועת הצרכנים בתוך השטח קמעונאי. התפוצה של עיצוב חנויות חשובה כי היא מבטיחה שהצרכן עובר בחנות מלפנים לאחור, מנחה אותו לתצוגות חשובות ובסופו של דבר לקופאית. ישנן שש פריסות חנויות בסיסיות ותוכניות תפוצה שכולן מספקות חווית קנייה שונה, לסוגים שונים של חנויות. ממערך מותאם לסוגי חנויות שונים ומרכזים מסחריים שונים.

הסטודיו של יובל הילל – האדריכל הטוב ביותר לעיצוב חנויות

ברגע שבחרתם לבצע עיצוב חנויות על ידי יובל הילל, אתם בעצם בוחרים באיכות ללא מתחרים, מקצועיות ללא רבב וכל זאת במחיר המשתלם ביותר. הסטודיו של יובל הילל יכול לספק לחנות שלכם את העיצוב הדרוש, להגדלת היקף המכירות שלכם, יעילות העובדים שלכם והיכולת שלכם למשוך קונים פוטנציאליים