קרדיט תמונה: FREEPIK

מיותר לציין כי רכישת דירה, בין אם מדובר על דירה במודיעין ובין אם מדובר על דירה בכל אזור אחר ברחבי הארץ, היא פעולה מרכזית בחיי מרבית האנשים שכן, מדובר על עסקה אשר מצריכה מכם השקעה כספית גבוהה במיוחד, הן בטווח הקצר והן בטווח הרחוק. כפי שאתם ודאי כבר יודעים, מדובר על תהליך ארוך, מורכב ויקר לכל היותר, כזה המתלווה אל לא מעט בירוקרטיה ולכן, ניתן לומר בצורה חד משמעית כי מדובר על עסקה אשר דורשת מהקונה לבצע את כל החישובים הרלוונטים אשר לוקחים בחשבון מגוון רחב של פרמטרים שונים.

כמו כן, בעת בה אתם מחפשים אחר דירה למכירה במודיעין, חשוב להסתכל על מכלול הפרמטרים וההשפעות השונות של רכישת הדירה טרם החתימה על החוזה, במטרה לוודא כי אתם אכן ניחנים בפני בחירה נכונה, מדויקת ומשתלמת. יחד עם זאת, חשוב לא פחות להיות מודעים למרכיבי שוק הנדל"ן במדינת ישראל על שלל רבדיו. אי לכך, במטרה לעשות לכם סדר וכן גם לוודא כי אתם עומדים בפני רכישה שתענה על כל הצרכים האישיים שלכם, ריכזנו עבורכם למאמר הבא את כל מה שצריך לדעת טרם חיפוש אחר דירה למכירה, בין אם מדובר על דירת 3 חדרים במודיעים ובין אם מדובר על דירת 5 חדרים במודיעין.

מה מומלץ לבדוק וממה כדאי להיזהר?

לפני רכישה של דירה חדשה במודיעין, חשוב לבחון את העסקה בראש ובראשונה מההיבט הכלכלי שכן, יש לבחור בכנס לרכישה אשר עונה על היכולות הכלכליות שלכם בהווה ובעתיד וכמו גם, עליכם לוודא כי אתם מבצעים את הרכישה בהתאם להוצאות וההכנסות החודשיות הממוצעות שלכם. זאת בעוד כי בעזרת סקר שוק באתר KTOVET תוכלו להבין את קשת המחירים הרחבה באזור המגורים עליו שמתם עין ולהיערך כלכלית בהתאם. כמו כן, ברוב המוחלט של המקרים עומדת בפניכם האפשרות לקחת משכנתא בגובה של עד ל-70% משווי הנכס וכך למעשה, תוכלו לבצע רכישת דירה עם הון עצמי של 30% מסך גובה הנכס בלבד. ככלל, ההמלצה המרכזית תהיה לוודא כי התשלומים החודשיים של המשכנתא שלכם לא עולים על שליש מממוצע ההכנסות שלכם, במטרה לאפשר מרווח נשימה פיננסי וכן גם יכולת תמרון כלכלית שתלווה אתכם לאורך תהליך הרכישה שלכם ותאפשר לכם נחת רוח בתהליך מורכב שכזה. יחד עם האמור, עליכם לזכור כי חשוב לא פחות להיות מודעים לגורמי הסיכון המתלווים אל העסקה עליה שמתם עין. זאת בעוד כי שלושת סוגי הסיכונים העיקריים ברכישת דירה באים לידי ביטוי בתחום ההנדסי, המשפטי והפיננסי.

כך תבצעו את הבחירה הנכונה ביותר עבורכם

כאמור, בחירת נכס לרכישה, בין אם אתם מעוניינים בבחירה מרווחת יותר שתבוא לידי ביטוי בדירות למכירה במודיעין 5 חדרים ובין אם אתם מחפשים משהו קטן יותר כמו דירת 4 חדרים במודיעין, הרי שעליכם לחשוב על מכלול הגורמים וההיבטים השונים אשר מתקשרים באופן ישיר במטרה הרכישה, הצרכים האישיים שלכם והסיכויים והסיכונים הכרוכים בה. זאת בעוד כי ברוב המוחלט של המקרים, משקיעי נדל"ן יעדיפו לבצע רכישה של דירה קטנה שכן, מדובר על השקעה כספית נמוכה יחסית, אשר מתלווה אל פוטנציאל תשואה גבוהה יותר וכן גם רמת סיכון נמוכה הרבה יותר. יחד עם זאת, עליכם לזכור כי קל הרבה יותר להשכיר דירות קטנות, מאחר ומדובר על סוג נכס אשר פונה לקהל ישיר אשר נוטה להשכיר ולא לרכוש.
בשורה התחתונה, בבואכם לרכוש דירה חדשה, עליכם להתייחס בראש ובראשונה לשני כללים חשובים אשר מתייחסים לאזור המגורים בו נמצא הנכס הייעודי, מה שיאפשר לכם להבין את הפוטנציאל הטמון ברכישה במטרה להוביל למקסום תשואות. תחילה, יהיה עליכם לבחור בדירה אשר ממוקמת באזור עם ביקוש גבוהה לשכירות, אזור כמו מרכז מודיעין, שכונות הנמצאות בקרבת מוסדות להשכלה גבוהה, אזורי תעסוקה וכיוצא בכך, פעולה אשר תוכלו לבצע באמצעות שיטוט קצר באתר כתובת. השלב הבא יהיה לבחור נכס אשר נמצא באזור המתלווה אל פוטנציאל גבוה לעליית מחירים. על כן, עסקה מוצלחת וכדאית מבחינה כלכלית תהיה כזו אשר תתבסס על זיהוי הפוטנציאל באזורי המגורים בהם העלויות עדיין נמוכות אך צפויות לעלות, בעקבות גורמים כאלו ואחרים כדוגמת הקמת תשתיות, בניית שכונות חדשות, תהליכי התחדשות עירונית, בניית מוסדות אקדמיים להשכלה גבוהה וכן הלאה.