מנוע טורבו

כאשר הוכרזה טויוטה סופרה 2021, היו חדשות גדולות בעולם הרכב, שכן היא תכלול שתי גרסאות מנוע חדשות: שישה צילינדרים בתור וארבעה צילינדרים, ששניהם יהיו מגדשי טורבו. מנועי טורבו מכונים גם מנועי טורבו. העלייה ביעילות הדלק וביצועיו של הרכב הופכת אותו לאופציה פופולרית עבור מכוניות ספורט שרוצות לנהוג הכי מהר שאפשר.

מגדש טורבו (או מגדש טורבו)

המכונה גם טורבינת טורבו, הוא מכשיר להשראת כוח הנעה המגביר את הביצועים של מנוע בעירה פנימית על ידי מתן כניסת אוויר דחוס נוסף לתא הבעירה. היצרנים משתמשים במגדלי טורבו במשאיות, מכוניות, רכבות, מטוסים, ציוד בנייה ומנועים. מגדשי טורבו משמשים במחזור הדלק, מחזור הדיזל ומנוע הבעירה.

המדחס מונע על ידי חגורת ההנעה שלו המחוברת לארכובה

מגדש טורבו מורכב מגלגל מדחס וגלגל טורבינת גז מצמידים לפיר קבוע המגדיל את צריכת האוויר של מנוע בעירה. טורבינת הגז שואבת אנרגיה מגז פליטה ומשתמשת בה להנעת המדחס על ידי התגברות על חיכוך.

כאשר האוויר במגדש הטורבו הכניסת מוזרק למכונית

הוא משמש את גז הפליטה לסיבוב הטורבינה, מה שמכריח יותר אוויר לתוך המנוע ומגדיל את ביצועי המכונית. המקרר הביני -מוריד את טמפרטורת האוויר הטעון, שנדחף דרך הקירור המשני של מגדש הטורבו (מצנן), ולוכד אותו לפני שהוא מגיע למנוע. שסתום היציאה (או שסתום היציאה) בכניסת הפליטה עוקף את הטורבינה ושולט בלחץ ההגברה.

מגדש טורבו

הוא טורבינה קטנה שיושבת בפליטה של המנוע. מגדשי הטורבו מוצצים אוויר ומקררים אותו, ומאכילים את המנוע בכוח יותר אוויר ממה שהוא היה מקבל ממחזור הכניסה הרגיל שלו. כמה מגדשי טורבו נוקטים בגישה עקיפה מכיוון שהם אינם מחוברים ישירות למנוע.

ההבדל העיקרי בין מנוע דיזל מוגדש טורבו לבין מנוע בנזין קונבנציונאלי בעל שאיפה טבעית

הוא שהאוויר שנכנס לתוך מנוע הדיזל דחוס ולא מוזרק. מגדש טורבו משתמש בזרם פליטה מהמנוע כדי להפוך טורבינה המניעה מדחס. מגדשי הטורבו עובדים באמצעות גל הארכובה של המנוע כמקור אנרגיה ישיר למדחס.

מגדשי טורבו דחוסים חיוניים לביצועים ויעילות של מנועי דיזל

כוח הטורבינה משמש ליצירת אינדוקציה כפויה, שהיא האוויר הדחוס הנוסף שנדחק לתא הבעירה של המנוע שלך. אוויר נוסף זה אמור להביא יותר דלק כדי לשלוף את המנוע מתא הבעירה מהר יותר.

מנועי הטורבו האחרונים משתמשים במינון מדויק של דלק ואוויר

כדי להגביר את היעילות והביצועים. במילים פשוטות, טורבו דוחף יותר אוויר לתוך גלילי המנוע ומוסיף דלק נוסף, כלומר נוצר מכה גדולה יותר בכל צילינדר. זה משפר את הביצועים על ידי מתן דחיפה למנוע מכיוון שנשרף יותר דלק מהר יותר מאשר מנוע שאיבה רגיל.

כבר שמנו לב שהטורבו כופה יותר אוויר לתוך המנוע

מנועים קטנים יותר צורכים פחות דלק לטעינת טורבו, אך הלחץ הנוסף יכול להוביל למהירויות מנוע גבוהות יותר שיכולות להפיל אותו או לפגוע בו. כדי להפחית את הטמפרטורות, עליך לנקז יותר דלק כדי להגן על המנוע מפני יחסי דלק-אוויר גבוהים יותר וחסכון בדלק שלך נהיה חמוץ.

סוג מנוע זה משתמש באינדוקציה מאולצת

כדי לשפר את הביצועים והיעילות של המנוע על ידי הסרת אוויר נוסף מתא הבעירה. ככל שהמדחס כופה יותר אוויר לתא, המנוע משתמש בלחץ האטמוספרי על המדחס כדי לנתב יותר דלק לתוך המנוע, ונותן למנוע יותר כוח פוטנציאלי.

במקרה של מנועי דיזל חשמליים דו-פעימתיים

מגדש הטורבו הנתמך אינו מטען כפול; המנוע מטעין את האוויר בסיוע מכני במהירות מנוע נמוכה יותר בעת ההפעלה. טעינת טורבו אמיתית שונה ממגדש טורבו אם מגדש העל בו נמצא נמצא באזור הטורבו שבו מתחיל מגדש העל, מכיוון שמנוע דו-פעימתי שאינו נבלע באופן טבעי, על פי הגדרת SAE ובעל מנוע דו-פעימתי עם מגדש עזר ב סרק במהירות נמוכה נחשב כבלוי טבעי.
כדי לראות עוד מידע בנושא של מנוע טורבו יש לבדוק כאן: sovigal.co.il

מגדשי הטורבו הראשונים יוצרו על ידי המהנדס הגרמני גוטליב דיימלר בסוף המאה ה -19 אך נודע רק לאחר מלחמת העולם הראשונה

כאשר יצרני המטוסים החלו להציב אותם במטוסים כדי להניע מנועים בגבהים גבוהים יותר עם אוויר דק יותר. . מגדשי טורבו נוספו רק למנועי מכוניות בשנת 1961, כאשר חברת אולדסמוביל האמריקאית השתמשה במגדש טורבו פשוט כדי לשפר את הביצועים של מנוע V8 בנפח 3.5 ליטר. סאאב פיתחה מערכת טורבו חדשה ויעילה יותר בשנת 1984 שנותרה כיום עם מעט שיפורים ושינויים בתצורת מגדש הטורבו הפופולרית ביותר.

במדריך זה נבחן את היתרונות והחסרונות של מגדשי הטורבו

יתרונותיהם וחסרונותיהם וכיצד הם שונים מנועים בעלי שאיבה טבעית. מגדשי טורבו (או מדחסים) משמשים כתחליף לתזוזה, ומסייעים לסחוט את אותה כמות אוויר שמנוע גדול יותר שואף לתוך מנוע קטן יותר, כך שהמנוע הקטן יותר יכול לספק את אותו הספק כאשר רגל הנהג פוגעת בקרקע. חוקי הממשלה והחששות הסביבתיים הובילו למעבר ממנועים צמאי דלק בעלי תזוזה טבעית למנועים קטנים יותר וחסכוניים יותר בדלק, אך יצרניות הרכב עדיין משתמשות בהן כדי לייצר יותר הספק עם פחות דלק.

מגדש טורבו

הוא רכיב המורכב מטורבינה ומדחס אוויר ומשמש לשימוש בגזי הפליטה ממנוע. הוא מכריח יותר אוויר לתוך הצילינדרים, מה שעוזר למנוע לייצר יותר כוח. לכן הוספת מגדשי טורבו למנוע היא אף פעם לא דבר שצריך לתכנת מחדש כדי לגרום ליחידת הבקרה האלקטרונית של המנוע (ECU) לפעול כראוי.