קרדיט תמונה FREEPIK

הובלה בדרום עשויה להיות פרויקט מורכב, שמחייב שימוש במנוף. במקרה כזה חשוב במיוחד לבחור נכון את חברת ההובלות, כדי להבטיח שהעברת התכולה תתבצע תוך זמן קצר וללא שום תקלה. המידע בעמוד זה יעזור לכם להבין על מה חשוב להקפיד ולמה חובה להתייחס במצבים אלה.

באילו מקרים נדרש שימוש במנוף במסגרת הובלה בדרום?

יש 4 סוגים עיקריים של הובלות בדרום שבהם מובא למקום מנוף:

* הובלה גדולה מאוד – כשבדירה או במשרד, או בכל עסק אחר, היקף התכולה גבוה, מנוף עשוי לחסוך זמן יקר. יתרון נוסף של הובלה עם מנוף בכזה מצב הוא שהמובילים לא נדרשים למאמץ פיזי גדול, ולמעשה ניתן גם לצמצם את גודל הצוות שיגיע, ולכן העלות הכוללת לא תהיה גבוהה מדי.

* גישה מוגבלת – כשהדירה שממנה יוצאת ההובלה (או זו שאליה מועברת כל התכולה) נמצאת בקומה גבוהה ואין בבניין מעלית, ייתכן שההמלצה תהיה לבצע את ההובלה בעזרת מנוף. גם חדר מדרגות צר, כזה שכמעט אי אפשר להעביר בו פריטים גדולים ואולי לא רק כמעט אלא ממש בלתי אפשרי, עשוי להוביל לצורך במנוף.

* פריטים בעלי מידות גדולות או כבדי משקל – כאלה שרק מנוף יכול להעביר למשאית. למשל: ארון גדול מאוד, שידה עתיקה וכבדה שאי אפשר לפרק, פסנתר, שולחן סנוקר ועוד.

* הובלות מיוחדות – הובלות של חומרי גלם לאתר בנייה וכו'.

בכל מקרה חשוב לעדכן את נציגי חברת ההובלות מראש לגבי כל המאפיינים הרלוונטיים של ההובלה, כדי שאפשר יהיה לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר. ללא מידע מלא, התוצאה עלולה להיות חוסר יכולת להשלים את ההובלה – כשבזמן אמת המובילים פשוט לא יכולים להעביר את כל התכולה למשאית, ולכן תידרש הזמנה בהולה של מנוף שעלולה לעלות ביוקר.

הדגשים החשובים של הובלות עם מנוף בדרום

הובלות בדרום עם מנוף יהיו בדרך כלל מעט יקרות יותר בהשוואה להובלה ללא מנוף. התמחור של שירות המנוף הוא בנפרד, ובהקשר זה כדאי לדעת שיש הבדל בין עלות מנוף כשמדובר על קומה יחסית נמוכה (לרוב עד 5-6 קומות) לבין העלות כשמדובר על קומה גבוהה יותר (עד קומה עשירית), ובין שתי אלה לבין העלות של הובלה מקומה גבוה מאוד (עשירית ומעלה) – וזאת משום שיש סוגי מנופים שונים בהתאם לגובה שאליו הם אמורים להגיע.

בכל מקרה חשוב לעבוד רק מול חברה אמינה ו-ותיקה כמו למשל הובלות מיכאל ובוריס, שכבר צברה ניסיון רב בשימוש במנוף ובעבודה מתואמת ויעילה במצבים אלה. דגש חשוב נוסף הוא המיקום של המנוף לצד המשאית, כך שהעבודה תתנהל ביעילות ובזמן קצר ככל האפשר. גם החלטה זו מחייבת ניסיון ספציפי וכן סיור מקדים של נציגי חברת ההובלות בנקודת המוצא וביעד של ההובלה כדי לבחון את המאפיינים הספציפיים ולתכנן את ההובלה האופטימלית.