מהי החלפת מפרק ירך מוחלטת בגישה קדמית?

  ניתוח החלפת ירך – החלפת מפרק ירך מוחלטת היא סוג של ניתוח. זה מחליף את מפרק הירך שלך במלאכותי. זה נקרא גם ארתרופלסטיקה טוטאלית. 

כירורג אורתופדי יכול לבצע הליכים אלה מאחורי הירך, לצד הירך, או מקדמת הירך. החלפת מפרק ירך מוחלטת בגישה קדמית מתייחסת לניתוחים הנעשים מקדמת הירך. ניתוחים אלה יכולים להיקרא גם ניתוחים מיני, שונה, פולשניים מינימום או חסכוני שרירים.

הירך שלך היא מפרק כדור ושקע. עצם הירך (עצם הירך) מתכופפת פנימה ליד הירך. לקצה העליון (לראש) צורה עגולה. הצוואר הוא החלק המתכופף פנימה. הפיר הוא החלק הארוך והישר.

מבנה עצם הירך

ראש עצם הירך נכנס לחלל בצורת כוס באגן. חלל זה נקרא acetabulum. רקמת מגן גמישה וקשוחה הנקראת סחוס מכסה את החלק הפנימי של האצטבולום ואת ראש הירך. רקמת רירית המפרק שלך הופכת נוזלים שבסחוס עוזרים לעצמות שלך להחליק בקלות זו נגד זו. השרירים והרצועות (רקמות סיביות חזקות) מחזיקים את המפרק.

כירורג אורתופדי מבצע ניתוח להחלפת מפרק הירך כדי להחליף מפרק ירך פגום. 

הניתוח גם מקל על הכאב ועוזר בשיפור התנועה. במהלך הניתוח, המנתח יחליף חלקים ממפרק הירך בחלקים מלאכותיים. הירך המלאכותית יכולה להיות מתכת או קרמיקה, או שילוב של אלה. יכול להיות שיש לו בטנה עשויה פלסטיק, מתכת או קרמיקה.

שימוש בגישה הקדמית

שימוש בגישה הקדמית עשוי לאפשר למנתח שלך לבצע את הניתוח באמצעות חתך (חתך) קטן יותר. הגזרה נמצאת בקדמת הירך ולא בצד או בגב, כמו בתחליפי מפרק הירך המסורתיים. ביצוע הניתוח שלך בדרך זו עשוי להיות בעל יתרונות אחרים. אלו הם: